گوگرد عنصری در مناطق آتشفشانی

گوگرد عنصری در مناطق آتشفشانی به عنوان رسوبی یافت می شود که از انتشار سولفید هیدروژن و به دنبال آن اکسیداسیون هوایی به عنصر تشکیل می شود.

پودر گوگرد پاستیلی از پر کاربردترین و بهترین انواع کود است که دارای مزایا و نکات مثبت بسیار زیادی می باشد و نسبت به سایر نمونه های آن در بازار مرغوبیت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه تری دارد.

ذخایر زیرزمینی گوگرد مرتبط با گنبدهای نمکی در سنگ آهک، بخش قابل توجهی از عرضه جهانی این عنصر را تامین می کند. این گنبدها در باتلاق های لوئیزیانا در ایالات متحده و در دریا در خلیج مکزیک قرار دارند.

در جایی که ذخایر گوگرد در گنبدهای نمکی قرار دارند، همانطور که در امتداد ساحل خلیج مکزیک قرار دارند، این عنصر توسط فرآیند فراش که به نام شیمیدان آلمانی الاصل آمریکایی هرمان فراش نامگذاری شده است، بازیابی شد.

گوگرد گرانول معدنی درصد پایین تری نسبت به گوگرد های پتروشیمی با پایه گازی گوگرد خالص دارد ولی گوگرد های پتروشیمی درصد گوگرد خالص بسیار بالا و رنگ زرد پر، رنگ دارند.

روش‌های معمول استخراج زیرزمینی غیرقابل اجرا بودند زیرا گاز سولفید هیدروژن بسیار سمی عنصر را در گنبدها همراهی می‌کند.

با شروع در سال 1894، فرآیند فراش، که از نقطه ذوب پایین گوگرد (112 درجه سانتیگراد [233.6 درجه فارنهایت]) بهره می برد، گوگرد با خلوص بالا (تا 99.9 درصد خالص) را در مقادیر زیاد در دسترس قرار داد و به تشکیل گوگرد کمک کرد.

به عنوان یک کالای شیمیایی اساسی چاه ها از 60 تا 600 متر (200 تا 2000 فوت) در سازند گوگرد حفر شدند و سپس با یک لوله 15 سانتی متری (6 اینچی) که در آن یک لوله هوا و یک لوله آب با قطر کمتر به صورت متحدالمرکز قرار گرفته بودند، پوشانده شدند. بین تمامی محصولاتی که در حوزه کشاورزی استفاده می گردد، گوگرد مایع کشاورزی و کود سیاه یکی از اساسی ترین آنها بوده که برای تقویت خاک جهت رشد موثر است.

آب فوق گرم که به فضای دایره ای بین لوله های سه و شش اینچی تزریق می شود، از سوراخ های کف لوله به سنگ کلاهک نفوذ می کند. با ذوب شدن گوگرد، در کف رسوب نشست.

از آنجا با اعمال فشار هوا از طریق لوله مرکزی به سطح پمپ می شد. چندین چاه از این دست در زیر کف اقیانوس در خلیج مکزیک کار می کردند. گوگرد در مخازن یا مخازن جمع آوری می شد و از آنجا به خمره ها یا سطل ها منتقل می شد تا برای ذخیره سازی و ذخیره سازی جامد شود. تامین گوگرد کشاورزی معدنی و صنعتی با خلوص بالا در بسته بندی های درخواستی و ارسال آن به تمام نقاط تهیه می شود.

گوگرد با فرآیند فراش تولید شده در گنبدهای نمکی ساحل خلیج، منبع اصلی تولید گوگرد ایالات متحده بود و تقریباً تا سال 1970 بر بازار جهانی تسلط داشت.

پس از آن، منابع غیر فراش مانند تصفیه نفت ترش (با محتوای گوگرد بالا)، پالایش گاز طبیعی و روش های بهبود یافته برای بدست آوردن گوگرد از سولفیدهای فلزی سهم بیشتری از بازار را به دست آورد. فرآیند فراش هنوز هم امروزه در لهستان و روسیه استفاده می شود.

  • منابع:
    1. sulfur

  • تبلیغات:
    1. خدمات اینترنتی پروپوزال زیست محیطی
    2. برنده توپ طلای سال آینده را شما انتخاب کنید
    3. استفاده از ست سرم برای دکور منزل
    4. استفاده از سطل در ساخت تانک جنگی