واشر سر سیلندر پراید صبا دلیل اصلی تصادف وحشتناک چند خودرو

در مقایسه، واشرهای امروزی برتر هستند زیرا نسبت به واشرهای تولید شده از آزبست کمتر در معرض نشتی هستند و هیچ خطری برای سلامتی ندارند.

باید گفت واشر سر سیلندر پراید صبا سر یک جزء مهم در یک موتور قابل احتراق است.

واشر سر تضمین می کند که فشار حاصل از احتراق بخار سوخت شمع در داخل محفظه احتراق باقی می ماند.

محفظه احتراق حاوی پیستون است و به فشار بالایی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که پیستون به شلیک مناسب ادامه می دهد. علاوه بر این، روغن و خنک کننده عملکردهای به همان اندازه مهم دارند.

اما برای انجام کارآمد عملکردهای خود، نمی توانند با هم ترکیب شوند. واشر سر محفظه ها را جدا نگه می دارد تا از عدم آلودگی متقابل سیال اطمینان حاصل شود.

واشر کار می کند و باید بتواند آب بندی را حفظ کند و از نشت بین قطعات حیاتی موتور خودرو در زمانی که در معرض فرآیندهای تراکم قرار می گیرد جلوگیری کند. واشر سر خودرو با بسیاری از عناصر دیگر در تماس است.

همچنین بخوانید: طناب سیمی چیست؟ | انواع طناب سیمی | ساخت طناب سیمی | انواع طناب سیمی

چه چیزی باعث باد شدن واشر سر می شود؟
بیشتر علت های متداول واشر سر منفجر یا آسیب دیده اغلب نتیجه موتوری است که بیش از حد گرم شده است. دمای بالای موتور معمولاً به دلیل کمبود مایع خنک کننده در رادیاتور است که معمولاً به دلیل نشتی است.

برخی از واشرها بسته به جنس آنها، احتمالاً سریعتر از سایرین ضعیف می شوند. به عنوان مثال، آلومینیوم در هنگام گرم شدن به سرعت منبسط می شود.

فلزات با نرخ انبساط حرارتی بالاتر نسبت به گرما حساس تر هستند. دمای بالاتر می تواند باعث تغییر شکل اجسام شود که می تواند منجر به عواقب نامطلوب شود.