مطالبی درباره ی پیاز خام

پیاز از تیره گیاهان تره فرنگی (Allium) است که شامل سیر و پیازچه نیز می شود. به یک دلیل خوب، این گیاهان سنگ بنای طیف گسترده ای از فرهنگ های آشپزی هستند. سبزیجات این جنس حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد فعال زیستی بسیار موثری هستند که سلامتی را ارتقا می دهند. مزایای سلامتی پیاز بیش از 4000 سال است که شناخته شده است. بر این اساس، مصری ها، یونانی ها و چینی ها از پیاز برای درمان تومورها استفاده دارویی کرده اند (Nicastro et al. 20151).

خواص پیاز خام برای سلامت بدن و زیبایی

آیا حلقه های پیاز برای شما خوب هستند؟

اگرچه ما از فست فود صحبت می کنیم، اما این یک سوال قانونی است، به خصوص که ماده اصلی پیاز سالم است. اما ظاهر فریبنده است.

با حلقه های پیاز، خمیر غالب است که در روغن نباتی صنعتی ارزان نیز سرخ می شود. ترکیب روغن های گیاهی تصفیه شده و کربوهیدرات های تصفیه شده یک حمله مضاعف به سلامت شما است.
در حالی که آرد تصفیه شده باعث التهاب در روده شما می شود، سرخ کردن به چربی امگا 6 آسیب می رساند تا استرس اکسیداتیو را روی سلول های شما اعمال کند. از این رو، حلقه های پیاز ناسالم هستند.
با این وجود، می توانید نسخه سالم تری از این فست فود کلاسیک را خودتان تهیه کنید. بنابراین، استفاده از چربی های مقاوم در برابر حرارت مانند روغن نارگیل، گوشت خوک یا روغن روغنی ضروری است.

اگر آرد معمولی را با آرد آجیل کم اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه مانند ماکادمیا (*) یا فندق (*) عوض کنید، می توانید حلقه های پیاز سالم تری تولید کنید.
آیا خوردن پیاز خام فوایدی دارد؟
دلیل اینکه پیاز خام می تواند موثرتر باشد این است که حاوی ترکیبات گوگرد آلی است که در روغن های ظریف خود پنهان شده است.گرما تا حدی آنها را از بین می برد. با این حال، اگر پیاز به صورت خام خورده شود، آب آن می تواند باعث تحریک یا هضم آن مشکل شود.

کسانی که نمی توانند پیاز منجمد زنجان خام را تحمل کنند، هنوز هم می توانند از روش های مختلف پخت و پز خوشمزه انتخاب کنند. به عنوان مثال، پختن پیاز در پوست آن هوشمندانه است. شما می توانید این را به روشی شبیه به پخت سیب زمینی تصور کنید.

در حالی که مواد فعال در پیاز باقی می مانند، طعم آن ملایم تر است و نت کاراملی خوشمزه ای دارد.

خواص پیاز را بشناسید/ چند دلیل برای آنکه پیاز بخوریم

پیاز منجمد قرمز

از کدام پیاز استفاده کنیم؟

مانند بیشتر گیاهان تره فرنگی، پیاز به طور کلی سالم است. با این حال، بسته به زیرگونه، آنها می توانند مزایای سلامتی متفاوتی داشته باشند

پیاز زرد
گوشتی سفید دارد که با پوست ضخیم زرد مایل به قهوه ای احاطه شده است. بر این اساس، پیاز زرد و سیب زمینی خام برای عروس هلندی رایج ترین پیاز معمولی است که ما آن را می شناسیم.

کوئرستین – یک رنگ زرد طبیعی – آنتی اکسیدان ضروری در پیاز است.

پیاز سفید
آنها پوستی کاغذی و سفید دارند و نسبت به پیازهای زرد معمولی ملایم تر و شیرین تر هستند.

اگرچه پیاز سفید در برابر عفونت های قارچی موثر است، اما حاوی کمترین مقدار آنتی اکسیدان است
پیاز قرمز
از آنجایی که پیاز قرمز می تواند دو برابر بیشتر از گونه های دیگر آنتی اکسیدان داشته باشد، احتمالاً بهترین گزینه برای یک رژیم غذایی ضد التهابی و سبک زندگی است.

آنتی اکسیدان آنتوسیانین موجود در پیاز قرمز و سیب زمینی آب پز رنگ مشخصی به آن می دهد. اینها فلاونوئیدها هستند، همانطور که ما آنها را از شراب قرمز یا چای سبز می شناسیم
این پلی فنول های منحصر به فرد تضمینی برای انواع فواید سلامتی هستند.

خواص پیاز خام که تا الان نمی دانستید| پیاز خام سرشار از مواد مغذی

قیمت پیاز منجمد

پیازچه
پیاز بهاره معمولاً در پایان تابستان کاشته می شود تا در زمستان رشد کند و در بهار برای برداشت آماده شود. شما می توانید پیازهای بهار را از روی پیاز کوچک، گرد و سفید رنگ پایه آنها تشخیص دهید. با این وجود، آنها هنوز طعم ملایم تری نسبت به پیازهای معمولی دارند که مدت طولانی تری در زمین مانده و بزرگتر می شوند.از آنجایی که پیازها مانند سایر پیازها مغذی هستند، فواید سلامتی پیاز بهاره نیز مشابه است.