لوله و اتصالات گلپایگان که تنها راه به منطقه مخفی خانه متروکه جن زده بود

بوش ها ممکن است در فضاهای داخلی و خارجی خود رزوه شوند یا بدون رزوه، اما بار دیگر این بستگی به الزامات آب بندی لوله دارد. رزوه ها این تصور را ایجاد می کنند که برخی از اتصالات لوله برای اهداف مونتاژ ایجاد می کنند.
دو نوع اصلی کاهنده وجود دارد، یعنی متحدالمرکز و خارج از مرکز.

کاهنده های متحدالمرکز لوله و اتصالات گلپایگان پس از ساخت مخروطی شکل هستند و از آنها برای کاهش قطر اتصالات به صورت یکنواخت در همان محور استفاده می شود.

کاهنده های خارج از مرکز یک محور مشترک ندارند، در عوض، خروجی کوچکتر به موازات یک لوله اتصال ساخته شده است.

کاهنده های متحدالمرکز برای کارهای لوله کشی عمودی نصب می شوند. از طرف دیگر، اتصالات کاهنده خارج از مرکز به دلیل صاف بودن قسمت اتصالات در کاربردهای افقی استفاده می شود.

فلنج ها، نوع دیگری از اتصالات، برای ترکیب شیرها، پمپ ها و لوله ها برای گسترش شبکه و اجرای لوله کشی استفاده می شوند.

این اتصالات به دلیل ساختاری که به آنها اجازه می دهد به راحتی با ابزار و تجهیزاتی مانند پیچ ​​گوشتی جدا شوند، تعمیر و نگهداری و تعمیر را بسیار آسان تر می کنند.

برای قوام، فلنج ها با توجه به جنس لوله انتخاب می شوند. اگر لوله فولادی ضد زنگ باشد، از فلنج فولادی ضد زنگ استفاده می شود. همین امر در مورد لوله های آهنی و فولادی نیز صادق است.

سیستم های لوله کشی برای اهداف و عملکردهای مختلف موجود است.

اتصالات لوله در سیستم لوله کشی برای اتصال چندین لوله با اندازه یا اندازه های مختلف، تنظیم جریان یا اندازه گیری جریان استفاده می شود. آنها از مواد مختلفی مانند مس، آهن، برنج، پی وی سی و غیره ساخته شده اند.

زانویی برای تغییر جهت جریان بین دو لوله استفاده می شود. آرنج ها معمولاً با زاویه های 22.5 o ، 45 o و 90 o موجود هستند.