فلفل دلمه ای در اصفهان شغل تقریبا نیمی از مردم اصفهان است

فلفل ها مکان های گرم را دوست دارند اما به خشکی و رطوبت حساس هستند. مراقب باشید زیاد آبیاری نکنید و قبل از آبیاری صبر کنید تا سطح خاک خشک شود. برگ های فلفل دلمه ای نیازی به آبیاری ندارند، زیرا آب را دفع می کنند. بیایید سهام را آب کنیم.
خشکی طولانی مدت می تواند منجر به بدشکل شدن یا پوسیده شدن میوه به دلیل کمبود کلسیم شود. پس از فصل بارانی یا در طول فصل اواسط تابستان که آب تمایل به تبخیر دارد، مدیریت مکرر رطوبت بسیار مهم است.
5. کود فلفل سبز و سس بالا
هنگامی که فلفل دلمه ای در اصفهان شروع به تشکیل اولین میوه خود کردند، مالچ را بردارید و به آرامی یک مشت (20 گرم) کود برای هر بوته بمالید. فرکانس هر 2 تا 3 هفته یک بار است و توصیه می شود تا حدود سپتامبر ادامه یابد. اگر از کود مایع استفاده می کنید، به جای آبیاری، هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.


اگر کود کافی وجود نداشته باشد، ممکن است کمبود اسید فسفریک یا نیتروژن بیش از حد وجود داشته باشد که ممکن است باعث شکوفه دادن گلها شود اما میوه نمی دهد و ممکن است عملکرد کاهش یابد. مراقب باشید کودش تمام نشود.
از سوی دیگر، کود بیش از حد می تواند باعث تار شدن درخت انگور و تار شدن درخت شود. برگ ها و شاخه ها از مواد مغذی محروم می شوند و میوه کم می شود پس در صورت مشاهده چنین حالتی سریعا از کود دهی خودداری کنید.
6. فلفل دلمه ای را بتراشید و آن ها را نگه دارید
تصویر هرس پیرایش فلفل دلمه ای
بعد از اینکه فلفل ها اولین میوه خود را گرفتند، شاخه های کناری باقی مانده را هرس کنید و دو شاخه سالم از شاخه اصلی باقی بگذارید. شاخه های ناخواسته را با دست جدا کنید، زیرا مواد مغذی را جذب می کنند.