شورای ملی تغذیه، در حال اجرای وعده های غذایی در مدرسه

وعده های غذایی مدرسه بخشی از روز مدرسه در اکثر کشورهای اروپایی است، اما سازماندهی ارائه وعده های غذایی بسته به کشور متفاوت است (استانداردهای ناهار مدرسه در اروپا، 2012).

در فنلاند، از دهه 1940، وعده های غذایی روزانه رایگان و متعادل از نظر تغذیه ای توسط قانون تضمین شده است (Tikkanen & Urho, 2009). توصیه غذای مدرسه (2008)، تهیه شده توسط نهاد متخصص ملی، شورای ملی تغذیه، در حال حاضر اجرای وعده های غذایی مدرسه را هدایت و پشتیبانی می کند.

ایجاد یک طرح جدید و کاربردی می تواند کمک شایانی به فروش بالا را داشته باشد مخصوصا اگر در حوزه های گوناگون مصرف شود ظروف یکبار مصرف طلقی یکی از کالاهایی است که توانسته خود را در انواع و اقسام حوزه ها جای دهد.

این وعده غذایی باید از یک غذای اصلی داغ، یک غذای جانبی مبتنی بر سبزیجات، نوشیدنی (شیر، شیر ترش یا آب) و نان و اسپری تشکیل شده باشد و تقریباً یک سوم انرژی روزانه را تامین کند.

یک وعده غذایی گیاهی موازی نیز باید سرو شود. علاوه بر برآورده کردن نیازهای غذایی، وعده های غذایی باید از یادگیری عادات غذایی سالم و آداب غذا خوردن حمایت کنند (هیئت ملی آموزش فنلاند، 2014).

دلیل استفاده از ظروف چینی در رستورانهای متفاوت این است که این متریال بر خلاف متریالهای دیگر ظروف مانند بلور سریع دما را جذب نمی کنند و زمانی که در آنها غذاهای داغ ریخته می شود ظرف خیلی سریع داغ نمی شود.

وعده های غذایی مدرسه به طور گسترده از نقطه نظر سلامت و تغذیه مورد مطالعه قرار گرفته است (به عنوان مثال، Kainulainen و همکاران، 2012، Tilles-Tirkkonen و همکاران، 2011، ویلیامسون و همکاران، 2013)، در رابطه با کنترل وزن و چاقی.

Millimet، Tshernis و Husain، 2010) و با توجه به اهداف آموزشی (بن و کارلسون، 2014، پرسون اسوفسکی و همکاران، 2013). همچنین به ضایعات توجه شده است (کوهن و همکاران، 2014، مارلت و همکاران، 2005)، که نشان می دهد پذیرش ناهار مدرسه یک مسئله است.

وجود جیوه در تلویزیون پارس قدیمی مضر بوده و سلامتی افراد داخل خانه اگر به آن نزدیک شوند و آن را لمس کنند در آینده به خطر می اندازد.

در واقع، پسماندهای وزنی به شدت توسط رتبه‌بندی لذت‌گرایانه ناهار روزانه مدرسه در میان کودکان پیش‌دبستانی پیش‌بینی شد (96/0-=r) (Caporale، Policastro، Tuorila، و Monteleone، 2009).

پاسخ‌های لذت‌بخش به غذاهای فردی که در مدرسه سرو می‌شود در برخی از مطالعات جمع‌آوری شده است. برخی بر پاسخ‌های حفظ شده تکیه کرده‌اند (مانند پاگلیارینی، گابیادینی و راتی، 2005)، برخی دیگر عکس‌هایی از غذاهای سرو شده در مدرسه ارائه کرده‌اند (مانند نوبل، کورنی، ایو، کیپس، و لومبرز، 2000).

شما می توانید با مراجعه به سایت دیجیکالا، انواع قیمت پتو گلبافت یک نفره دیجیکالا را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن را ثبت سفارش کنید تا در اسرع وقت برای شما ارسال شود.

پاسخ‌های لذت‌بخش به ظروف واقعی به ندرت جمع‌آوری شده‌اند، یک استثنا در مطالعه Caporale و همکارانش است. (2009) که در آن کودکان نمونه هایی از وعده غذایی مدرسه را قبل از حضور در ناهار رتبه بندی کردند.

پس از هر ناهار باقیمانده آنها ثبت می شد. ارزیابی ظروف واقعی باید برای تهیه کنندگان غذا مفید باشد و به درک و پیش بینی درک کودکان از وعده های غذایی در یک زمینه واقعی غذا کمک کند.

  • منابع:
  1. School meal acceptance depends on the dish, student, and context

  • تبلیغات:
  1. آیا با مصرف لیمو می توان افسردگی را کاهش داد؟
  2. با خوردن لیمو خشک در کنکور رتبه زیر هزار کسب کنید
  3. دلایلی که باعث می شود زردآلو خشک استفاده کنیم
  4. می دانید چگونه می توانید با یک حرکت میلیاردی پول در بیاورید.