سرکه سیب محلی که برای بانوان حکم النگوهایشان را دارد

با سرکه سیب که از تخمیر سیب بدست می آید در ادامه بیشتر آشنا می شویم.

بو و طعم لطیف تری نسبت به سرکه سیب محلی شراب معمولی دارد، بسیار ارزان است و واقعاً می توان به هزاران روش مختلف از آن استفاده کرد: در اینجا تمام کاربردهایی که می توانید از آن بکنید آورده شده است.

مقابله با کپک
اگر می خواهید با لکه های کپک مخصوصاً روی سطوح صاف و پلاستیکی مبارزه کرده و از بین ببرید، سرکه سیب راه حلی ارزان و بسیار موثر است : آیا می دانید کپک آزاردهنده ای که روی پرده حمام ایجاد می شود ؟ در اینجا فقط یک لیوان سرکه سیب و دو لیوان آب را در یک بطری اسپری رقیق کنید و روی لکه اسپری کنید، چند دقیقه صبر کنید و با یک پارچه بمالید.

رسوب زدایی


برای تمیز کردن شیرها ، از بین بردن آهک و پولیش لزوماً نیازی به محصول شیمیایی و صنعتی ندارید، سرکه سیب کافی و بسیار مؤثر است.

آن را به مقدار مساوی در آب رقیق کنید و روی شیرها، کاشی ها و وسایل بهداشتی و همچنین روی سطح اتو اسپری کنید: در عرض چند دقیقه آنها براق می شوند . اگر نیاز به پاک کردن آهک از روی سر دوش دارید، می توانید آن را به مدت یک ساعت در ظرفی پر از آب و سرکه سیب بگذارید.

همچنین بخوانید
سرکه سیب: خواص، فواید، موارد منع مصرف و موارد استفاده در آشپزخانه

لباس را سفید کنید
اگر روکش‌ها یا ملحفه‌های زرد رنگی دارید و به دنبال راه‌حلی طبیعی و زیست‌محیطی برای سفید کردن آن‌ها در مدت کوتاهی هستید، یک لگن را با آب داغ پر کنید، یک لیوان سرکه سیب در آن بریزید و لباس‌های زرد شده خود را حدود 30 دقیقه بگذارید خیس بخورد.

پس از گذشت زمان لازم، آنها را با دست یا در ماشین لباسشویی بشویید.