الیاف پلی استر در ایران که طرح آن از ضایعات حلقه گمشده محیط زیست است

فرآیند ایجاد پلی استر PCDT مشابه فرآیند ایجاد پلی استر PET است، اما این نوع پلی استر ساختار شیمیایی متفاوتی دارد. در حالی که PCDT همچنین شامل اتیلن گلیکول است که با دی متیل ترفتالات واکنش داده است، فرآیندهای تولید متفاوتی برای ساخت این دو نوع پلی استر رایج استفاده می شود.

پلی استر گیاهی
اکثر انواع الیاف پلی استر در ایران نیز از اتیلن گلیکول ساخته شده اند که با دی متیل ترفتالات واکنش داده است. در حالی که منبع اتیلن مورد استفاده در پلی استر PET و PCDT نفت است، اما تولیدکنندگان پلی استرهای گیاهی به جای آن از منابع اتیلن مانند شکر نیشکر استفاده می کنند.

اگر مقیم انگلستان هستید ، طیف گسترده ای از پارچه های پلی استر را برای ایالات متحده و سایر نقاط جهان از اینجا و اینجا خریداری کنید.

چگونه از پارچه پلی استر استفاده می شود؟
پارچه پلی استر چگونه استفاده می شود

مهم است که بدانیم PET مورد استفاده برای تولید پارچه پلی استر همان نوع پلاستیک مبتنی بر نفت است که برای ساخت بسیاری از محصولات مصرفی مصنوعی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم، استفاده می شود.

به عنوان مثال، از این پلاستیک برای ساخت ظروف غذا، بطری های آب و انواع دیگر محصولات صنعتی و مصرفی استفاده می شود.

با این حال، PET در شکل الیاف خود به عنوان پارچه پلی استر در صدها کاربرد مختلف مصرف کننده استفاده می شود. به طور سنتی، PET به عنوان جایگزینی برای پنبه استفاده می شود و در برخی از کاربردها، ممکن است به عنوان جایگزین مناسبی برای سایر الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم نیز عمل کند.

در اصل، هر چیزی که از پنبه ساخته شده است را می توان با پلی استر نیز ساخت. از پیراهن ها و شلوارهای روزمره گرفته تا لباس های شب پر زرق و برق، کاربردهای پوشاک پارچه پلی استر بی پایان است.