افزایش کیفیت سوسیس مرغ با کاراگینان نیمه تصفیه شده

در تولید سوسیس امروزی، انواع مختلفی از روکش ها از جمله: کلاژن طبیعی، تولیدی، سلولزی و پلاستیکی و همچنین نوع جدید روکش های اکسترود شده از کلاژن، آلژینات یا هیبریدهای آلژینات-کلاژن استفاده می شود.

به‌ جرات می ‌توان گفت یکی از خوشمزه‌ ترین خوراکیهایی که می‌ توان آن را در تهیه انواع غذا به کاربرد سوسیس پنیری سوخاری می ‌باشد.

روکش ها نقش عملکردی مهمی در تولید سوسیس از پر کردن تا زمانی که مصرف کننده محصول را بخورد، ایفا می کند. انتخاب پوشش مناسب بسیار مهم است زیرا بر یکپارچگی، اندازه و شکل سوسیس تأثیر می گذارد و در عین حال خمیر گوشت خام نرم و روان را به سوسیس نیمه سفت مورد نظر تبدیل می کند.

دو مهم‌ترین ویژگی فیزیکی بدنه‌ها، ویژگی‌های بازدارنده و مقاومت مکانیکی آن‌ها است. هر دو به شدت بر ادراک مصرف کننده از لقمه/عطر و طعم تأثیر می گذارند. کالباس قارچ و مرغ، یکی از خوش طعم ترین و پر طرفدار ترین نمونه های کالباس است.

در حال حاضر پوشش های خوراکی شامل روده های طبیعی گوسفند و خوک و همچنین کلاژن منشاء از پوست گاو است. این بررسی بر جنبه‌های مختلف کلاژن دومی که برای تولید هم‌اکستروژن استفاده می‌شود، سوسیس‌های با کیفیت بالا به روشی مقرون به صرفه تمرکز دارد.در حال حاضر این ژل‌های هم‌اکستروژن نسبتاً جدید فقط با اطلاعات اولیه در مورد pH، محتوای پروتئین و تعداد میکروبی ارائه می‌شوند، اما هیچ چیز در مورد ویژگی‌های فیزیکی مانند ویسکوزیته، عملکرد اکسترود و خواص نازک شدن برشی وجود ندارد.

کالباس قارچ هلندی یکی دیگر از کالباس های پر طرفدار در میان مردم می باشد که از کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

این مهم است زیرا تغییرات در ساختار و عملکرد کلاژن می تواند نتایج عوامل محیطی مانند تغذیه، مسکن و همچنین سن و ژنتیک باشد. به طور کلی، افزایش هزینه ها و کمبود روده ها و افزایش نیاز به محصولات کوشر و حلال، تولیدکنندگان کلاژن را تحت فشار قرار می دهد تا به دنبال منابع جایگزین با بهترین عملکرد باشند، همانطور که در بررسی توضیح داده شد.

مطالعه او بر استفاده از SRC به عنوان جایگزین کاپا کاراگینان در سوسیس مرغ متمرکز بود. نتایج نشان داد که ویژگی‌های کیفی سوسیس مرغ بهبود یافته است و می‌توان آن را به سایر آنالوگ‌های گوشت تعمیم داد.

سوسیس شکاری یکی از اولویت سبد خرید بسیاری از خانواده ها است و باید گفت که تغذیه سالم مهم ترین عامل سلامت بدن است که باید به‌ آن توجه کافی شود.

SRC می تواند کاربرد عملی پیدا کند و می تواند از سایر مشتقات جلبک دریایی استفاده شود. SRC نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه می تواند به عنوان یک حالت فیزیکی برای نگهداری مواد غذایی برای جلوگیری از اکسیداسیون لیپید در طول ذخیره سازی نقش داشته باشد.

  • منابع:
    1. Quality enhancement of chicken sausage by semi-refined carrageenan

  • تبلیغات:
    1. گریه های جنجالی ارشمیدس در هنگام کسب موفقیتش
    2. قابلمه ای که با آن می توانید سفر در زمان را تجربه کنید
    3. دستکش هایی که می تواند از عرق دست جلو گیری کند
    4. راز قفل غول پیکر چیست؟